Josef Kadaně: Naším cílem je být úspěšnější než v loňské sezoně

6. dubna 2019

Před koncem základní části usedl na hlavní trenérskou pozici A týmu mečounů dosavadní asistent a předseda klubu Josef Kadaně, který si vyměnil roli s hlavním trenérem Luďkem Polívkou. Nejen o této změně, ale i o následujícím vrcholu sezony v podobě play off a také celkovým změnám v klubu, jsme se pobavili právě s předsedou plzeňského hokejbalového týmu.

Několik utkání před koncem jarní části sezony nastala u A týmu změna na trenérském postu, kdy jste si vyměnil roli s Luďkem Polívkou. Z jakého to bylo důvodu?
Luděk Polívka přišel před časem s informací, že se mu změnilo pracovní vytížení a nebude mít tolik času. Dohodli jsme se proto na logickém řešení, kdy si do konce sezony role vyměníme.

Měl jste chuť po necelých třech letech se vrátit zpět do role šéfa plzeňské střídačky?
Neměl jsem ambice trénovat. Složení realizačního týmu mělo být jiné. Měl tam být Luděk s jedním z dvojice oslovených trenérů. Bohužel obě varianty z různých důvodů padly a vykrystalizovala situace, že jsem v září byl na střídačce jako asistent a Luděk hlavní trenér. Začínal jsem spíše jako takový mentor, nicméně postupem času jsem se začal více zapojovat i do tréninků a vedení týmu v zápasech.

Základní část jste zakončili na třetím místě tabulky. Panuje spokojenost s tímto umístěním?
Upřímně jsem si ještě v polovině podzimu představoval, že dokážeme skončit druzí. Reálně ale, když se podíváme na základní část jako celek, je třetí místo odpovídající.

V play off vás čeká Hradec Králové, s nímž nemáte v letošní sezonu lichotivou bilanci v základní části. Přesto samozřejmě vyřazovací boje bývají obvykle jiné. Co říkáte na soupeře, který vás čeká ve čtvrtfinále?
Je to jeden ze soupeřů, s nímž máme výrazně zápornou bilanci. Jinak je mi ale úplně jedno, proti komu nastoupíme. Výsledky základní části jsou minulostí. V trénincích, ale i posledních zápasech jsme se hodně věnovali zlepšení toho, co nám příliš nešlo. Soupeře do play off jsme vlastně vůbec neřešili. Chceme co nejvíce optimalizovat náš výkon, abychom se přiblížili našemu maximu.

Během sezony jste pravidelně střídali brankáře. Budete v tom pokračovat i ve vyřazovacích bojích?
Těší nás, že máme dvojici vyrovnaných gólmanů, kteří jsou na vysoké úrovni, což je vidět z dosavadních výsledků a statistik Jirky a Petra. V poslední době mají výbornou formu a po středečním tréninku jsme jim nastínili, jak by mělo vypadat jejich vytížení ve vyřazovacích bojích.

Realizační tým se rozšířil během sezony o mentální koučku Jitku Bechyňovou. Z jakého důvodu jste jí angažovali?
Byl jsem překvapený, jaký to mělo ohlas... Začali jsme spolupracovat s mentální koučkou Jitkou Bechyňovou nejen na úrovni A týmu, ale celého klubu. Spolupracuje s trenéry ze všech kategorií a dělá komplexnější práci v rámci klubu. Nejde však jen o mentální koučku, protože my jsme např. začali dělat i jiný typ tréninků. Máme dva mladé trenéry, kteří rozvíjejí hráčské dovednosti. Od dětí až po A tým. Domluvili jsme se rovněž na spolupráci se špičkovým fyzioterapeutem. I tohle je věc, co nám, resp. hráčům pomáhá. Nejde proto jen o mentální koučku, ale o komplex věcí, které mají náš klub posunout na vyšší úroveň.

V čem vidíte největší přínos mentální koučky?
Za největší přínos považuji, že ona dokáže pojmenovat věci, které vnímáme stejně, přesněji a dokáže to říct jiným způsobem, který může být a zjevně i je hráčům bližší.

Během týdne se objevily v Plzni billboardy a plakáty na zastávkách. Co si od toho slibujete?
Je to součástí těch činností, o nichž jsem mluvil. My chceme výrazně (důrazně) zkvalitnit marketing, s čímž souvisí i nábory. Na zastávkách MHD v Lochotíně jsme rozjeli první etapu, ale bude se jednat o dlouhodobější záležitost. Co si od toho slibujeme? Jednoznačně trvalý přísun dětí do klubu co nejefektivnější formou. Zároveň tím chceme i zvýšit povědomí o našem klubu ve městě, nejen mezi občany, ale také mezi sportovními kluby, partnery a městem. Jsou to spojené nádoby.

Z jakého důvodu jste se teď pustili naplno do těchto činností?
My jsme ho v poslední době opomíjeli a najeli jsme na novou strategii, která se zcela odlišuje od toho, co jsme praktikovali doposud.

A vedl vás k těmto změnám například nedostatek dětí?
S nedostatkem dětí se potýkají skoro všechny sporty. Je to i tím, že aktivit je pro děti strašně moc. Nejen sportovních. Ale netrpíme úplně jejich nedostatkem, i přesto, že některé ročníky nejsou tak silné. Především nám však chyběla nějaká ucelená forma, kterou bychom se řídili. To se teď mění. Dokončujeme přesný marketinkový plán, který, pokud ho budeme naplňovat, přinese dlouhodobě výrazné výsledky.